Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 820 ggr
[Wilbur]
2015-12-21 20:31

Hund i julklapp..

Är det någonsin bra att ge bort ett djur i present? Tittade på Pandora reklamen på tv och insåg ganska snart att kvinnan i reklamen fick en hundvalp.. Någon här som fått en hund son present eller som oväntad överraskning?

Annons:
vendelay
2015-12-21 20:33
#1

Det är ALDRIG okej att få ett djur i present, det är helt absurt. Djur är inte ägodelar och personen som adopterar hunden måste vara med på noterna, alltså ha träffat djuret före adoptionen. Tycker det är fruktansvärt när barn får djur i present, speciellt eftersom barn inte kan ansvara för ett liv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zabbio
2015-12-21 20:46
#2

Det beror väl lite på hur det görs :)
Exempelvis om man ger barnen en kaninbur och säger ''din present är att vi skaffar en kanin'' för att barnet har velat ha en kanin. Sen får barnet själv välja vilken kanin och som vuxen är man så klart införstådd i att man har yttersta ansvaret själv och att kaninen lever i 7 - 10 år.

Är det en hund kan man ju ge ett foto. Eller om de vuxna har bestämt sig för att skaffa hund och på nåt sätt kan hämta en utvald valp/vovve vid julafton så blir det som en present för hela familjen och kanske en överraskning för barnen.

Det viktiga är ju inte om djuret ges bort, utan att man är införstådd med att det är ett liv, och vem som ska ta hand om den. Aldrig till någon om man inte är helt säker på att det är just det djuret de vill ha och att de är beredda på att ta hand om det.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

TjockaBerta
2015-12-21 20:47
#3

Jag fick en hund i present när jag var 10 men det var nog mamma som ville ha den och hon tog också nästan allt ansvar för den.

>>>Malum domesticum<<<

Fridaaaa
2015-12-21 21:07
#4

Enbart om personen är med på det och själv får välja ect men aldrig som överraskning tycker jag.

Jag fick Roxy kombo födelsedagsrpesent/julklapp. Men svärmor frågade om jag ville ha valp i kullen, fick välja själv ect

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: