Annons:
Etikettutställning
Läst 2089 ggr
-Cissi-
2015-10-24 09:48

Vem ställer ut sin/sina vovvar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att det är mer medlemar här som ställer ut än tidigare. :) skulle vara kul att se lite vart ni bor och hur långt ni kan tänka er köra till en utställning.  Vi kanske springer på varandra på nån utställning. Jag har två st utställningar jag tänkt anmäla mej till. Blir min och Alicias  utställnings debut. Kommer bli två helger i rad håller tummarna för att det kommer gå bra för oss.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Wilbur]
2015-10-24 12:34
#1

Jag ställer ut och bor i Skåne strax utanför Helsingborg. Vi åker för tillfället mest på närliggande svenska utställningar men målet är att komma till Danmark och ev. Norge under 2016 & 2017. Vi har bla varit i Ronneby, Eslöv, Hässleholm och Tvååker under sommaren. Nu i januari börjar vi med My Dog 1&2 I Göteborg :) Kommer säkert gå jättebra, hon är en supersöt liten tik!

-Cissi-
2015-10-24 16:12
#2

Tack! :) ska bli intressant att se hur det går för henne, uppfödaren tyckte hon hade mycket potential. Funderar på att gå på My Dog men beror lite på om min kille har kvar sin lägenhet då. Han har fått provanställning utanför Götet så beror på om det går bra, om så så blir lägenheten såld

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
2015-10-24 20:08
#3

Jag har börjat ställa ut och bor i Stockholm. Vi har varit på utställning i Gubbängen och Uppsala. Vi ska även på stora Stockholm. Har även tankar på att åka till My Dog och kinesspecialen i Markaryd 2016 :) Jättesöt hund! Vilka utställningar är det ni planerat in? :)

-Cissi-
2015-10-24 20:56
#4

Tack! :) Har tänkt gå och kolla på stora Stockholm :) tänkt ställa på mantorpstravet den 14 och i Eskilstuna den 21 september :) bor utanför Nyköping så är inte så långt till nån av dom. Måste bara slipa lite på träningen, det är inte så roligt att stå på bordet men blir bättre men får ändå inte riktigt upp svansen.. det är ju "bara" inofficiella :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

MoaE
2015-10-25 18:07
#5

#4 Saskia tycker inte heller om bord, vi tränar nästan varje dag :) Mycket godis och en överhypad matte som studsar fram och tillbaks från ena sidan av bordet till andra. Då rör hon sig på bordet och det blir roligare. :) Svansen hänger på många hundar på bordet, den ska ju trots allt hänga i vilande :)

[Wilbur]
2015-10-25 18:36
#6

Skit i svansen tjejer! Den kommer! Precis som Askmolnet säger ska den ändå inte bäras för högt. Det bästa att träna om ni har svårigheter på bordet är att hoppa upp på saker själva och sedan lyfta ner dem därifrån. På såvis blir de trygga på höjd och blir inte osäkra när ni bär dem upp och ner! En annan bra grej är att preppa alla som vill hälsa på hundarna med en godbit så att det alltid blir positivt med nya bekantskaper. På såvis kommer domaren bli mycket uppskattad vilket i sin tur brukar ge bättre resultat ;)

Annons:
[Wilbur]
2015-10-25 18:38
#7

Förresten! Båda era tjejer har dundermycket potential! Tik-klassen brukar det dessutom vara mindre konkurrens i så satsa på era dina hundar! Ska bli kul att följa era resor!

MoaE
2015-10-25 18:52
#8

#4 Funderar faktiskt också på att ställa i Eskilstuna 21a november :) #6 Hjälper inte alltid charma domaren, ibland är de konstiga.. :P Senaste utställningen i Jälla(inoffare) fick typ ingen hund alls HP, Saskia fick jättebra kommentarer och dansade på bakbenen mot domaren men inget HP :o :P Tack för fina ord, dina grabbar är också superfina!

[Wilbur]
2015-10-25 18:59
#9

Haha, nä såklart inte alla. Men det är alltid till fördel att hunden är glad mot domaren. Loke kan ju vara lite av en skitstövel om han har en sådan dag… Var på officiell i Eslöv i september och ytterst få hundar fick bättre än VG. . Men vissa domare går inte efter rasstandard utan på vad de tycker är fint. Vissa är till och med så korrupta att de går efter handlern. Då blir man förbannad!

MoaE
2015-10-25 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Man betalar ju trots allt en hel del.. Här en lagom glad Saskia, nyrakad och nu är det dags för duschen ;)

Fridaaaa
2015-10-25 20:47
#11

Jag är inte mycket för utställning, ställt en gång (en annans hund) då vet var tvång på gymnasiet att testa men nä var inte riktigt min grej :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
2015-10-26 13:58
#12

#5 det ska jag testa, blir mycket träning nu :P

#6 människor brukar inte vara nått problem för Aliciai af :) dom är nästan roligare än andra vovvar 

#7 tack! :)

#8 vad roligt! :) 

#10 vad fin hon är!❤️

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
2015-11-16 08:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Igår var det utställnings debut 🙂vilket resulterade i 3 plats och HP

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Wilbur]
2015-11-17 14:46
#14

Grattis här med!

-Cissi-
2015-11-17 15:27
#15

Tack ;)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Upp till toppen
Annons: