Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 1201 ggr
Beatriceaurora
9/7/15, 5:26 PM

Hatar att vara utomhus

Hej! Jag har ganska nyligen skaffat mig min första ccd (han är ca 4 mån nu). Från början hade han inga problem med att vara ute, vilket är ganska självklart med tanke på att det varit sommar, men nu när det blir kyligare i luften så fullkomligt hatar han att vara utomhus. När vi ska ut och promenera måste jag släpa honom efter mig den första biten, sedan brukar det bli lite bättre men hur mycket roligheter vi än hittar på under promenaderna så tycker han fortfarande att kylan är för jobbig. Jag förstår att det är en frusen ras men jag förväntade mig ändå att det skulle bli lite enklare. Det är inte så att jag låter honom gå naken heller, utan när vi ska på promenad så har han nu alltid en tjock stickad tröja på sig. Att han hatar kylan utomhus har även lett till att rumsrenheten blivit svår att få bukt på. Han vill verkligen inte ut för att göra sina behov utan gör dem inne så fort en inte är nog påpasslig. Känner mig ganska vemodig nu och vet inte riktigt vad jag ska göra. Bor dessutom i inlandet så hur jag ska lyckas fylla hans motionsbehov i vinter har jag ingen aning om! Hur ser/såg det ut för er och era hundar? Har ni några tips eller är det enda svaret egentligen att klä ännu mer?

Annons:
[Agilitypuffen]
9/7/15, 5:38 PM
#1

Köp en fleeceoverall och sedan ett täcke på? Du får klä på honom mer bara, sen så kan det vara bra att hålla tempot uppe så blir han varmare också :)

Intehärutandär
9/7/15, 8:36 PM
#2

Min vägrade gå i blött och/eller kallt innan jag köpte tossor och skor åt honom, då trippade han iväg direkt.

Fridaaaa
9/7/15, 9:19 PM
#3

Happy är inte så förtjust i vädret heller om det är blött, regnigt mm. Men hon har blivit duktigare. Men öser det ner eller är snö/riktigt kallt vill hon helst inte ut alls. Förra vintern hade vi ett ******* attfå henne att göra behoven ute. 

#2 Vart köpte du hans skor? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Agilitypuffen]
9/7/15, 9:21 PM
#4

#3 så fort det regnar får jag släääpa min puff ut,
men det går, sen så funkar det bättre när hon fått upp farten :) Men skor verkar smart för en frusen nakenfis :)

Fridaaaa
9/7/15, 9:24 PM
#5

#4 Ja Happy tvärnitar i dörröppningen xD Får ta och sätta henne ute på gräsmattan :P Min puffmix är i regel ute i alla väder som tur är :D
Men Happy "står på frambenen" i princip när hon kissar om detär för blött mm. Lyfter bakdelen så den är ovanför markenxD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
9/7/15, 9:44 PM
#6

Skorna köpte jag nog på Mini In The Box, går ju lika bra med eBay. Tossor på petster eller liknande tror jag. De är dock inte vattentäta.

Annons:
Beatriceaurora
9/7/15, 10:23 PM
#7

Tycker dock det känns som att han är känsligare än vad han bör vara då han måste släpas ut trots att det inte regnar och är blött utan endast är lite höstkyligt i luften? Men det kanske bara är att han är lite extra känslig av sig? Måste i alla fall införskaffa mer kläder åt honom så att han klarar sig nu när det blir ännu kallare!

Dexterr
9/8/15, 9:45 AM
#8

Välkommen in i klubben ;) Mina två hatar när det regnar, är blött ute, blåser mycket, är kallt o molnigt. Jag älskar allt ovanför.. Jag tar med dom ut (sällan i regn) dom har inget val utan måstr följa med ut. Mycket motstånd i början men sen ger dom sig :) Regnar det så är det omöjligt att få dom att gå ut o kissa, man får bära ut dom o stå ute i regnet själv o se till att de kissar.. Kläder hjälper inte.. :/ Mina har vart såna enda sen de var valpar ( 21/2 år o 1 år), det har inte blivit bättre o lär nog inte bli det ;)

Bjallstal
9/8/15, 6:24 PM
#9

Min nakna går fortfrande utan täcke på sig ute. Vi bor dock i Skåne så hösten har inte riktigt kommit igång, men han bryr sin inte så jätte mycket på regn heller. Vi var ute och gick en timme i duggregn förra veckan och han varken frös eller brydde sig nämnvärt.

Tror det är väldigt individuellt, men samtidigt är det viktigt att man inte daltar för mycket med dem. På med kläder och bara gå oavsett väder, behöver ju inte vara långa rudor utan bara tio minuter något om vädret är riktigt räligt. Min satte sig ner och vägrade gå en period, oavsett hur rolig och lockande man var. på med sele och sen bara gick jag. Han slutade med det rätt fort så nu har vi halsband igen.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: