Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 1208 ggr
MoaE
2015-08-30 19:18

Löp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min unghund löper för första gången och 2 av hennes bröstvårtor känns svullna/större.. Vi har ju en hane här hemma men han är kemkastrerad sen någon månad tillbaks och de har ju inte fått rida på varandra på det sättet… 

Är detta vanligt? Blir lite nojjig med tanke på att han ändå gått upp på henne nån gång(dock har vi givetvis stoppat efter max sekunder)

Otrevliga kommentarer undanbeds :)

Annons:
[Wilbur]
2015-08-30 23:44
#1

Tyvärr har jag ingen koll på tikar och tikbeteende.. men prova lägga ett inlägg på hundar.ifokus om du inte får svar av någon som har hane + tik här. Spontant känns det ganska lugnt eftersom han är kemkastrerad, många gånger är juckandet bara på kul eller för att testa sin position i flocken precis som du säger :)

[Agilitypuffen]
2015-08-31 20:13
#2

Nu är min tik kastrerad men när hon löpte förut så svullnade både brösten och hennes "private part" up ganska mycket…brösten på kvinnor kan ju också svullna vid mens så skulle inte oroa mig om hon inte råkat träffat någon okastrerad hane..

MoaE
2015-08-31 20:15
#3

#2 Tack jättebra att höra!

Vid närmare efterforskning om löp/parning så har jag insett att det inte är någon risk alls.

Fridaaaa
2015-09-01 18:27
#4

Tänk på att kemisk kastering inte är 100%, så som vanlig kastering är. Finns tikar som blivit dräktiga av kemiskt kastrerade

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
2015-09-01 23:35
#5

#4 Är så pass nojjig av mig när det gäller sådant så har inte lämnat de ensamma tillsammans under löpet. Handlar bara om enstaka sekunder då :)

-Cissi-
2015-09-03 08:17
#6

Vill bara nyfiket fråga hur gammal hon är :) välldigt söt!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
MoaE
2015-09-03 09:25
#7

#6 Tack! Hon blev sju månader för två dagar sedan :)

Upp till toppen
Annons: