Annons:
Etiketttillbehör-koppel-selar-bäddar-osv
Läst 1020 ggr
Fridaaaa
8/22/15, 1:21 PM

Tips på mjuka halsband!

Tänkte prova halsband på Happy, gillar egentligen inte det men hittat sele som sitter bra så tänkte testa om jag hittade något vettigt halsband och om hon trivs bättre med det än sele.

Till ej för högt pris! Max 200kr.
Beställa helst 🙂

Är till en nakis 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
pälli
8/23/15, 7:26 AM
#1

Har inte Hurtta några mjuka härliga halsband?

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
8/23/15, 8:07 AM
#2

#1 Haft något hurttahalsband men inte så förtjust i deras halsband 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
8/23/15, 8:11 AM
#3

#2 Okej :P Tycker utbudet på vadderade halsband är uselt.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
8/23/15, 8:12 AM
#4

#3 Ja det är väldigt uselt tyvärr 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
8/25/15, 5:00 PM
#5

Jag köpte ett rundsytt halsband i kalvskinn irl för 120 kr på Arken Zoo. Rundsytt i skinn är att föredra till nakenhundar. 

Häromi har fina rundsydda i lammskinn för mellan 119 och 149 kr beroende på vilken längd man väljer. Frakt 69 kr

Fridaaaa
8/25/15, 5:19 PM
#6

#5 Vill inte ha med skinn, har det invändigt på det jag har nu men vi är inte så förtjusta i det tack ändå 🙂 Vill även ha bredare än det, fungerar bättre för deras halsar och nackar tycker jag.
Härmoni beställer jag dessvärre inte ifrån, dåliga erfarenheter av dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Wilbur]
8/25/15, 6:09 PM
#7

Gustaf & Evita är det många som har till kineser. Jag har syntetiska från Hööks på två av mina när de väl har men det rekommenderas inte. Däremot om du vill ha ett billigt supermjukt halsband kan du göra ett själv med ett billigt syntetiskt från Hööks och sedan sätta nosludd (för hästar) runt det.

Fridaaaa
8/25/15, 6:16 PM
#8

#7 Kollat in G&E,  på nätet, men tyckte inte de reglerbara såg så mjuka ut men kanske skönare IRL? Ingen möjlighet att känna och kolla in i butik nämligen.

Ok tack för varningen! :)
Frågan är om nosludd håller sig på plats? Och inte glider omkring? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
8/25/15, 10:03 PM
#9

Nä du bestämmer ju längden på nosluddet själv, kör heltäckande så sutter det där det ska :)

[Petitua]
8/26/15, 9:44 AM
#10

#6 Där ser man vilka olika erfarenheter man kan få. Jag har bara goda erfarenheter Häromi och beställer gärna hos dem. Håller med om att de i lamm är lite väl smala. Det jag har i kalvskinn är kraftigare. 

Jag blir lite nyfiken på varför du inte vill ha i skinn om det inte handlar om priset förstås. De riktigt fina i t.e.x mjukt älgskinn kostar ju skjortan. Jag har ett koppel i älg och det är mitt älsklingskoppel, men det kostade.  Jag hade ett platt skinnhalsband till Sylvester och det fick han skav av och syntetiskt väljer jag alltid bort. Sen jag gick över till de rundsydda har inga som helst problem uppstått. 

#7 Vilket schysst tips det där med nosludd. 🙂

Fridaaaa
8/26/15, 9:51 AM
#11

#10 Gillar inte skinn helt enkelt på halsband, gillar vissa koppel men inte just halsband :) Och har ett nu med skinn inuti, mjukt skinn, och är inte så formbart som jag vill ha det och Happy trivs sådär med det också :) Föredrar i tyg av olika slag istället :) Alltid gjort stort sätt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wilbur]
8/26/15, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#12

Vaccinerade Balder idag och upptäckte en korg G&E halsband. Det kändes nästan som om där var någon form av gel i dem.. men de var inte så mjuka som jag mindes! Men det finns säkert fler varianter.

Upp till toppen
Annons: