Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1175 ggr
[Wilbur]
2015-07-28 23:06

Knasiga egenheter, berätta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag är nyfiken på vad era kineser har för roliga egenheter då jag märkt att alla mina tre herrar har vardera märkliga saker för sig!

Tex: Balder,
Balder kan inte motstå kuddar. Huvudkuddar som soffkuddar så ÄLSKAR han att ligga på dem! Det gör inget om de är för små så han ens får plats, är där en kudde så ska din minsann o da liggas på!

Yngve, ja hans grej är helt klart kel!
Kelar man inte med honom så står han och tittar på en, sen börjar han stryka sig precis som en katt mot saker medans han sakta rör sig framåt tills han står och stryker sitt ansikte mot ens knä.

Loke är hunden som aldrig är riktigt still. Han hänger en i hasorna även om man så ska på toaletten, ligger bredvid en i soffan, under soffan etc.. en sak är alltid säker med honom, är jag hemma är han i närheten oavsett om han syns eller ej! 

Så! Fyll kommentarsfältet med era kinesers märkliga egenheter, jag misstänker att jag  inte är ensam om  att ha lite knasiga hundar!

Annons:
Mirrorglace
2015-07-28 23:34
#1

detta är dock min pappas kines, men kan berätta ändå hehe!
Han heter Lionheart Killing Cocktail men kallas Killer, vilket verkligen passar killen, då han tror att han är en storväxt rottweiler !

Han ska alltid mopsa sej och vis hur stor han är, och tror han vinner över alla hehe. Inklusive mot människor, han tror han är jätte skrämmande när nytt folk kommer, men ger sej när han märker att dem inte bryr sej, sedan ska han alltid jaga stora rådjur o grejer i skogen hahaha 😃

har tyvärr ingen bild så lånade av  kenneln han bodde i tidigare!

❤️

[Wilbur]
2015-07-29 00:29
#2

Haha, med andra ord en rottweiler född i en kineskropp!

pälli
2015-08-01 07:36
#3

Hmm… tänker faktiskt inte så mycket på Mollys egenskaper :P

Hon älskar att ligga på kuddar och filtar, har mer filtar till henne än till mig själv. Och den som är min är typ hennes också.
När man kommer hem står hon på soffan och viftar med hela baken och låter typ ''ow ow ow ooooow'', haha.
Hon vågar inte hoppa upp på pallen vid sängen, fast hon kan, så hon står och velar jätte länge innan hon vågar. På tal på sängen så KAN hon hoppa upp direkt i sängen men glömmer ofta bort hur man gör ;) Så hon går runt på bakbenet med framtassarna på sängen. fram och tillbaka runt hela sängen tills man bär upp henne. Fast pallen står där också.
Mat tuggar hon inte, bara sväljer.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Dexterr
2015-08-07 11:15
#4

Eli gömmer aldrig ben han ätit på men ligger te.x min mobil i soffan så ska han gömma den. Räcker ut tungan när han ska busa. Han har massa egenheter men inget jag kan komma på nu :P Dexter älskar filtar, lägger man sig i soffan o han ser att man täcker sig med en filt så kommer han springandes i världens fart för o mysa in sig! Ler hela tiden mot allt o alla, är hans bästa egenskap! Är fruktansvärt lugn med mindre barn, hoppar aldrig på dom när han hälsar utan pussar dom på händerna väldigt försiktigt o även ansiktet! Mot vuxna är han ett monster o hoppar o ler för att få uppmärksamhet haha!

Upp till toppen
Annons: