Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

VIKTIGT iFokus Aktivering och Träning Beteende; problem, frågor, tips Tävlingar och bilduppdrag CCD-SNACK, övrigt Bild&video-trådar Foder Pälsvård, Hudvård och problemhud Hälsa och sjukdom KLÄDER; tips/frågor Medlemmar Omplaceringar Powder Puff Rasegenskaper Tassar, klor och skor TILLBEHÖR; koppel, selar, bäddar osv. Stulna/bortsprungna hundar Köp/säljes/sökes Hundträffar Tänder och tandvård Uppfödning och avelsfrågor Utställning Undersökningar & kluringar Valp-/HUNDKÖP ÖVRIGT & OFF TOPIC Andra ifokus-sajter
Aktivering och Träning

Belöningsgodis?

2015-07-28 09:51 #0 av: [Petitua]

Jag använder  Let's bite torkade ankbröst som belöningsgodis. Istället för att använda Frolic Mini vid sökövningar i buskar, så tar jag kycklingkorv som jag gjort små hål i. Kycklngkorv är väl inte det bästa, men klart bättre än Frolic iaf. 

Jag vill gärna variera godiset ibland och undrar vad ni har för tips på sunt hundgodis. Jag har joxat med att torka sockerfri blodpudding i ugn, men jag är för bekväm för att fortsätt med det kladdet.  Jag vill ha nåt som färdigt att använda.Skämtar

Nu undrar jag om ni har några tips på bra godis att variera med. Det ska vara sunt och rätt för hunden. Jag vill inte veta vad ni använder om det inte passar i gruppen spannmålsfritt, sockerfritt och rent från skumma biprodukter.  Glad

Anmäl
2015-07-28 10:10 #1 av: Fridaaaa

Torkad kyckling och torkad lever Glad Brukar vara poppis.
Tror orijen har något hundgodis med, dyrt dock, som inte innehåller spannmål mm, men inte 100% säker

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-07-28 10:44 #2 av: [Petitua]

#1 Vilken torkade lever menar du då?

Torkade kyckling finns i samma märke som Let's bite, dvs Brit Care. De har många bra godisar, men jag tänkte om det finns andra bra märken... eller så. Skämtar

Anmäl
2015-07-28 12:31 #3 av: Fridaaaa

#2 Som man torkar själv i ugnen GladSamma med kyckling. Billigare och nyttigare.

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-08-01 07:25 #4 av: pälli

Four Friends har kommit ut med en del godisar, hurvida det är nyttiga kan jag inte säga direkt men fodret är ju bra i alla fall... Haha

Anmäl
2015-08-01 17:40 #5 av: [Petitua]

#3 Eftersom jag skrev att jag har gjort själv (rätt länge också)  och inte vill det mer, så ska jag imorgon till Arken Zoo och köpa Pet Planets torkade kyckling. Let's Bite och Pet Planet och säkert fler med dem har inget annat än torkat kött i dessa godisar. Alltså blir det inte nyttigare att göra själv, bara krångligare och kladdigare enligt min mening. Skämtar Jättebra för alla som gillar att göra det, men inte för oss andra! Glad

Anmäl
2015-08-01 23:16 #6 av: Cahira

Torrfoder för katt i olika smaker, Frodo slår nästan volter för lite kattmat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2015-08-02 08:28 #7 av: Fridaaaa

Planet pet hade jag personligen inte sponsrat. kött från Kina, och man vet ju hur deras djurhållning.är :/

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-08-02 19:33 #8 av: Bjallstal

Vi kör på Four Frineds torkade ankfileer. Både hundarna och katterna hemma hos mamma blir tokiga när den påsen kommer fram

Anmäl
2015-08-09 12:15 #9 av: [Petitua]

#8 Jag har inte sett att FF har torkade ankfiléer. Det låter som någonting för "min" smak. 

Anmäl
2015-08-12 22:40 #10 av: Wilbur

Jag delar Dentastix till småbitar (de blir stjärnor av dom) och ger dom som gotta! Kladdfritt, lagom tuggigt, doftar gott för hunden och är enkelt att få tag på :)

Sajtvärd på Chinese Crested

www.chinesecrested.ifokus.se

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.