Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

VIKTIGT iFokus Aktivering och Träning Beteende; problem, frågor, tips Tävlingar och bilduppdrag CCD-SNACK, övrigt Bild&video-trådar Foder Pälsvård, Hudvård och problemhud Hälsa och sjukdom KLÄDER; tips/frågor Medlemmar Omplaceringar Powder Puff Rasegenskaper Tassar, klor och skor TILLBEHÖR; koppel, selar, bäddar osv. Stulna/bortsprungna hundar Köp/säljes/sökes Hundträffar Tänder och tandvård Uppfödning och avelsfrågor Utställning Undersökningar & kluringar Valp-/HUNDKÖP ÖVRIGT & OFF TOPIC Andra ifokus-sajter
Bild&video-trådar

Ernst - bildtråd

2015-07-16 16:47 #0 av: Bjallstal

Hej!
Om ca två veckor får jag(och min sambo såklart haha) hem vår nya lilla kines! :D
Har en på två år, Proud Pony Crusader aka Nanoq, men han bor hos min mamma och är numer oskiljaktig med familjens stora blandras. Så han får bli kvar hos dem och jag tillsammans med sambon har nu tingat Proud Pony Jukebox, som enligt min sambo ska kallas Ernst.
Han är en svart och vit naken hane som jag med hjälp av uppfödaren (som ska behålla minst ett syskon) ska testa att ställa ut under hösten.

Här kommer jag lägga ut bilder och annat kul som rör honom.

Här är en bild som uppfödaren tog i söndags innan vi var där och tittade på valparna.

Anmäl
2015-07-16 16:50 #1 av: Bjallstal

En till som uppfödaren tog i söndags

Anmäl
2015-07-16 16:58 #2 av: Fridaaaa

Gud vad söt! Bland de sötaste jag sett bland kineser KärKär

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-07-16 17:04 #3 av: Bjallstal

Dog på plats! Till och med sambon som vägrat naken smälte direkt haha

Så nu blir det att läsa alla trådar om täcken mm för har aldrig haft en naken innan

Anmäl
2015-07-17 09:35 #4 av: [Petitua]

Oooh, så pluttesöt. Han är bara så underbar!

Anmäl
2015-07-17 10:17 #5 av: Fridaaaa

#3 Haha jag visade honom för min sambo, och han med smälte direkt Kär

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-07-18 13:51 #6 av: NinniH

Åh, men jösses vilken sötnos! Kär

Kram Ninni, medarbetare på Bullhundar.ifokus
♥•*¨*•.¸¸♥ http:/zvinto.nu/ ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2015-07-19 03:41 #7 av: Cahira

Men hjälp så söt man får vara då! Kär

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2015-07-19 12:57 #8 av: Bjallstal

Försöker förbereda mig med skillnader i puff vs naken ägandet. Tar gärna emot tips på bra kläder, halsband/selar mm. Vet att det finns måååånga trådar med olika diskussioner, och jag har läst igenom de flesta vid det här laget men alla tips är fortfarande välkomna.

Till puffen har vi PET Heads High Maintenence schampoo och leave in balsam, och tror inte det är det bästa för en naken. Tips?

Har en overall i trikå som kommer passa till hösten, men behöver något att ha utanför. Har ev en Hurtta liggandes men är inte jätte glad för passformen. Puffen lyckas alltid (testat olika modeller av Hurtta och storlekar) kissa inuti den så får bada hela hunden ändå.
Andra bra regnoveraller? Eller är att köpa måttbeställda ända alternativet för bra passform?

Anmäl
2015-07-19 12:58 #9 av: Fridaaaa

#8 Måttbeställa är mitt tips, har jag fått göra till mina, supersvårt att hitta som passar annars. Jag har bara sele, gillar inte halsband (men gäller alla hundar), med något mjukt t.ex fleece så det inte skaver :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-07-21 11:33 #10 av: MoaE

Gulle då

Anmäl
2015-07-26 12:00 #11 av: [Petitua]

När det gäller halsband rekommenderar jag rundsydda läderhalsband i kalv- eller lammskinn. De är inte alltför dyra. Jag gav 129 kr för ett i kalvskinn.

Sele triggar dragreflexen och är inget jag använder vid vanlig promenad. Vid dogparkour använder jag en Y-sele i tyg och när jag cykelmotionerar (vilket jag inte ska göra med Isaac förrän nästa vår/sommar), så använder jag en traditionell Hurttasele som är fodrad. 

Anmäl
2015-07-26 14:30 #12 av: Fridaaaa

#11 Nja behöver inte göra, aldrig gjort det på de tre hundarna jag har och inte andra hundar jag tränat heller Glad M¨ånga hundar som promenderas i sele och skonsamt och bra för dem också, speciellt om de skulle dra Glad

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-07-26 14:42 #13 av: Bjallstal

Jag har använt sele en gång och min andra(eller ja numer mammas) kines vantrivs i sele. Han har rundsytt i skinn, precis som våra stora hundar har haft. Har köpt ett sådant till Ernst med men minsta storleken lär passa honom om typ ett halvår haha

Våra hundar drar inte, så halsbandet gör ingen skada på dem, kommer gå kurs hos en jägare(han är skitbra med hundar, inga hårda metoder) i höst när han har åldern inne. Annars kör vi på samma system som med dem andra hundarna vi har haft.

Har den andra kinesens "valpsele" (i princip oanvänd då han avskydde den)kvar, är en hurtta y-sele. Får duga tillsammans med ett vanligt valphalsband i början. Skulle det skava har jag ett fårskinnsludd kvar från hästtiden jag klan klippa till ha sy på

Anmäl
2015-07-26 14:45 #14 av: Fridaaaa

#13 Ja de trivs i olika, samt vad de är vana vid :) 
Men OM de skulle dra till kan hända alla hundar samt när de är valpar drar de ju gärna omrking och då är bra sele perfekt :)
Mina har i princip bara selar på sig trots att de går bra i koppel :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-07-26 20:39 #15 av: [Petitua]

#13 Isaac drar inte heller. Jag föredrar helt enkelt halsband. De flesta jag ser som kommer med sina hundar i sele har hundar som går precis hur som helst. Jag säger inte att det beror på selen, men jag tror man får mer kontakt med hunden i ett halsband och vill man jobba med lydnad är halsband det enda jag kan tänka mig. 

Anmäl
2015-07-26 21:08 #16 av: Fridaaaa

#15 Mjo fast det har ju med träning att göra inte pga att de har just sele skulle jag säga :)  Ja alla tycker vi olika, jag tycker jag får bättre kontakt med sele :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.