Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 1409 ggr
Fridaaaa
5/16/15, 8:33 AM

Börjat kissa inne

Happy kissade inne när hon kom  till oss första veckan (pga osäkerheten), men blev mycket bättre sen men nu har hon kissat & skvätt i sängen när vi inte sett henne vilket ju inte är OK. Hon fyllde 1 år nu 19 april, kom hit i slutet på december 2014.
Hon har inte UVI redan kollat. Hon har löpt en gng vilket var runt november så hller hon 6 månader borde hon löpa nu i maj, kan det bero på det? Aldrig haft hund som gjort det dock. Hon har gjort detta nu till & frånunder maj månad.

Svårt att hitta tikskydd som passar (hon är väldigt slank) och jag kan inte sy själv. (varken nål, tråd, symaskin)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Tanjis
5/16/15, 8:53 AM
#1

För det första är hon bara ett år och det kan bli bakslag i rummsrenheten när man är så ung och löpet kan ha väldigt stor betydelse! Är du säker på att hon var rummsren när hon kom? Vuxna tikar kan med skvätta inne när det är dags för löp

pälli
5/16/15, 9:04 AM
#2

Löp påverkar ju… det där kan du ju bara vänta med och se om det är ett mönster. Dvs att du nu la märke till kissandet denna gång och om hon löper snart så lägg det på minnet till nästa gång hon ska löpa och se om det är samma mönster :)
Molly kissar inne där det varit andra hundar, hon märker revir inne. Gjorde hon hos Patrik syster för några helger sen då dom brukar passa en hund, så Molly skvätte ned lite och har gjort hos andra som också har hem. Men det kanske inte är så i ditt fall då du ändå har 3 hundar liksom :P
Sen kan det vara som så att det kan vara ett litet bakslag i rumsrenheten. 1 år är ganska färskt liksom och minns jag rätt så kunde Molly göra inne runt den åldern med innan det la sig efter ett tag.

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Fridaaaa
5/16/15, 9:14 AM
#3

#1 Ja allt det där vet jag men tack ändå. Hon kissade inne hos dem men berodde på hennes osäkerhet och att mannen i huset inte var så snäll mot henne. Hon har inte gjort något inne sedan hon kom till oss (utom första veckan).

#2 Roxy har kissat inne hos mamma ibland, förmodligen pga att hon vill märka revir över deras hund men aldrig hemma. Men ska hålla koll på detta löpet och nästa löp oc se o det är ett mönster om det beror på det. 
För hon håller sig jättebra när hon är själv, varit själv upp till 6 timmar inga problem, detta har skett på dagen när hon varit ute, jo en morgon hade hon kissat en jättepöl precis som att hon inte kunnat hålla sig men inget mer sen.
Men varför just sängen? För att det är mjukt så det inte skvätter upp på henne? HOn är lite "fin i kanten" ibland nämligen. 

Vad jag hört kan kineser vara lite klurigare med rumsrenhet, kanske stämmer bra?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tanjis
5/17/15, 4:18 AM
#4

Min unghund kissade i sängen läääääänge. Jag fick förklaringen att det kan va ett sätt att sätta sin doft där flocken doft känns av som mest vilket är i sängen

Fridaaaa
5/17/15, 8:29 AM
#5

#4 Ja jag vill ha bort det i alla fall :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pälli
5/17/15, 11:24 AM
#6

#3 Kineser är lite kluriga med rumsrenheten har jag hört.. vet inte varför hon kissar i just sängen :P

Medarbetare på Chinese Crested ifokus.

Annons:
Fridaaaa
5/17/15, 11:25 AM
#7

#6 Mjukt och skönt kanske, skvätter inte på henne? Är min teori i alla fall

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tanjis
5/17/15, 8:04 PM
#8

#4 fyra henne inte vad du än gör!

Fridaaaa
5/17/15, 8:25 PM
#9

#8 Som sagt gör hon det när vi inte ser det. Skulle jag komma på henne skulle jag skicka ner henne och sedan ut med henne utomhus så att hon får chans att göra det ute.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
5/20/15, 1:44 PM
#10

Ingenting igår och ingenting idag i alla fall i sängen. Hoppas att det bara var något tillfälligt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
6/26/15, 7:25 AM
#11

#0 Har du kollat på Liten tass. Hon måttsyr. Jag har beställt ett skvättskydd från henne och skydden för både hane och hona kostar 115 kr, med frakt 154 kr.

http://litentass.com/index.php?route=product/category&path=80_82

#6 Jag har också hört att kineser kan vara lite svåra med skvätt. Min uppfödare sa dock att det är inte en kinesgrej. Hon menade att alla små hundar med hög energinivå kan vara små skvättisar. Min Isaac börjar bli könsmogen och bor med ett gäng tikar och två hanar, så jag är beredd på små "olyckor" här hemma, ett tag i alla fall.

Fridaaaa
6/26/15, 8:44 AM
#12

#11 Hon har inte kissat inne på några veckor nu, så var nog en tillfällig svacka 🙂
Tack ändå. 
Jag tror att det kan till viss del hänga ihop med ras men också väldigt individuellt.
Roxy är ju blandis mellan två ganska lika raser (puff & papillon) men hon blev rumsren superfort 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
6/27/15, 1:17 AM
#13

Om det kommer tillbaka skulle jag kolla skendräktighet eller livmoderinflammation. Stackars happy. ❤️

Min lilla skithund vägrar bli rumsren han för han är mörkrädd. 😟

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Fridaaaa
6/27/15, 7:18 PM
#14

#13 Livmoderinflammation tror jag inte, då hade det märkts på henne tror jag. Får inga symtom på livmoderinflammation när jag läst om det på nätet.

Happy vill helst inte ut och kissa och bajsa när det regnar suck. Hopplöst de dagarna det vräker ner flera timmar i sträck

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
6/28/15, 5:19 AM
#15

Det vill inte Frodo heller, hopplöst med regn! Och mörker. Och kyla….

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
6/28/15, 8:36 AM
#16

#15 Mörker bryr hon sig inte om, inte heller kyla om hon får ha kläder, är främst regn och ja snö med kan ställa till det om det är för högt i hennes tycke xD
Dessa "odjur" ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: