Annons:
Etikettundersökningar-kluringar
Läst 1184 ggr
Fridaaaa
3/9/15, 8:52 AM

Vad använder ni mot fästingar?

Vad använder ni mot fästingar?
Skriv gärna vilket märke ni använder också och om ni har "hemmakur" - hur gör ni den?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
3/9/15, 9:22 PM
#1

Det finns 2 typer av fästingar här och endast en av dom är potentiell bärare av borrelia och den är tack och lov den mer ovanliga. Så jag skippar gifter och annat och bara plockar. de är äckliga, men det är skönt att just den typen inte bär på borrelia. 

Däremot så finns hjärtmask här så hundarna får varje månad heartworm prevention som även tar hand om andra inälvsparasiter och hudparasiter.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MoaE
3/20/15, 1:41 PM
#2

Vi kommer att börja använda Fixodida. Ges i form av tablett eller pulver, det är ett naturligt medel :)

Animustassar
3/20/15, 1:45 PM
#3

blir Fixodida här med :)

// Jenny and the tassiliciousCool

Fridaaaa
3/20/15, 1:51 PM
#4

Jag vet inte vad vi ska ha.
Halsband går ej. testat Fixodida, B-vitamin (Fixodida är dock i princip det), örthalsband, bärnsten bland annat men kommit flertalet ändå (testat på vår stora hund),

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaE
3/20/15, 4:38 PM
#5

#4 Okej, är nog väldigt individuellt. Fixodida fungerar enligt uppfödaren🙂

Fridaaaa
3/20/15, 4:41 PM
#6

#5 Ja det fungerar olika bra på olika hundar, precis som mycket annat 🙂 Men Fixodida är i princip bara b-vitamin som jag förstått det.

Är klurigt att hitta :/ Gifthalsband är ju inget alternativ eftersom deligger i sängarna samt leker och busar med varandra hmmm.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ellenfyrkant
4/1/15, 3:23 PM
#8

Inget!

Mvh Ellenfyrkant

Intehärutandär
4/1/15, 5:48 PM
#9

Inget här heller. Tack och lov få fästingar här. Sett 2 styckna i hela mitt liv.

Fridaaaa
4/1/15, 6:00 PM
#10

Önskar att jag slapp något mot fästingar. vet ännu inte vad jag ska ha till hundarna :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Figure nue]
4/2/15, 5:11 PM
#11

Fixodida ingredienser:

Ingredienser Rörstarrstorv, kaolin, kiseldioxid, torkad jäst, torkad bagerijäst, torkad bryggerijäst. Innehåller 180 ml / 60 g. FÖRVARING Förvaras torrt och svalt, ej i direkt solljus. Förvaras oåtkomligt för barn. Tillskott för hund & katt Ges direkt i vanliga maten till djuret

Tillskott för hund och katt FIXODIDA ZXTM innehåller proteiner, vitaminer, mineraler och spårämnen från rörstarrstorv, kaolin och torkad jäst. FIXODIDA ZXTM stärker djurets försvar mot yttre angrepp från fästingar och andra parasiter.

Min hund tål inte B-vitamin. Han får gaser och blir lös i magen. Eftersom öljäst innehåller proteiner och -B.vitamin tror jag inte att det går. Synd, för det verkar bra enligt tester som gjorts på de hundar som tål det.

Fridaaaa
6/5/15, 8:38 AM
#12

Puttar upp denna 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Figure nue]
6/5/15, 8:42 AM
#13

Tack Frida! Jag hittade den inte när jag letade. Inget nytt under solen dock, så jag fortsätter plocka. Snaran har blivit min vän efter att ha testat andra redskap. Jag har aldrig gett honom några medel eller giftiga halsband och jag inser att jag kommer fortsätta att inte göra det.

Annons:
Fridaaaa
6/5/15, 8:44 AM
#14

#13 Jag har problem med att hitta bra mot fästingar. Vill helst inte ta på dem gift nämligen. Finns en tablett som heter bravecot man kan ge, man får på recept av veterinären men jag personligen vågar inte ge ännu då det är så pass nytt än

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Petitua]
6/25/15, 7:36 AM
#15

Jag håller med. Inga konstigheter till våra käraste vänner. 

Nu när jag blir ägare till en ny CCD, så ska jag använda Fixodida. Kennelägaren använder det, så jag vet att han tål det.

Upp till toppen
Annons: