Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 16423 ggr
Intehärutandär
11/13/13, 6:55 PM

Kläder/Skor/Mönster.

Här kommer en sammanfattad lista på tips vi fått genom åren här på CCiFokus. 

Färdiga kläder ( & tillbehör) :

Csigora

Doggie

Dobaz

eBay

Grizzly Zoo

Haromi

Hundkiosken

Lille Design (stickat)

Mini In The Box (Hong Kong)

Petster

PJ's Hundkläder (hemsydda plagg av medlem i CCiFokus)

Theo (Vinterkläder bl a)

Mönster:

Liten Tass

Garnstudio Siriella (Steg för steg hur man syr hundsockar/skor)

**Facebook-grupper som säljer färdiga kläder och halsband:

Cattis Hundkläder
**

Am Design

Chinese Crested Kläder

Hundklädersvrån

Hundmode

Tips på att göra själv. 

Klipp av en socka tån och gör 2 hål för tassar och Du har en valp-tröja. Samma sak med en benvärmare. 

Kasserad stickad tröja? Klipp av ärmen snett, gör två hål för framtassar, kanta och Du har en tröja.  Här finns länk med bilder - steg för steg. 

DIY Dog_sweater

Betygsätt gärna sidorna/mönstren under. + och -

T ex:

+ Snabb leverans, enkel beskrivning

- Lång leverans, krånglig måttbeskrivning, tullkostnader.

Logga in på Facebook för att börja dela och ta kontakt med vänner, familj och andra som du känner.
  • Redigerat 8/17/22, 11:31 AM av Niklas
Annons:
[Nude]
11/17/13, 4:37 PM
#1

Du har gjort ett fantastiskt jobb, Snovit79!

Intehärutandär
11/18/13, 7:14 PM
#2

#1 Tack.

Jag kan börja;

Har bara skickat efter från Petster och MiniInTheBox. Petster köpte jag bara tossor till, då det krisade. Så jag har inte mycket att säga om dem, minns inte. 

Mini In The Box har jag handlat från 6-7 ggr nu. Och jag kan enbart ge dem plus i kanten. Har köpt cirka 10 plagg där och alla har passat bra. Knappar har suttit som de ska osv. Det är bara en täckjacka som tappade trycket efter ett par tvättar, men det gjorde absolut ingenting - för den lämnade inte bitar kvar. Utan det är som om jackan alltid varit helsvart. Två ggr har vi betalt tull på 99 kr i efterskott, men inte heller det har stört mig då jag ändå får t-shirts för 30-50 kr och en vinteroverall för 70-120 kr. Det jämnar ut sig, då man får 10-20 saker för 300 kr + 99 kr i tull. 

(Vi brukar inte enbart köpa hundsaker där, utan barnet har fått många xbox-saker och jag har köpt bakverktyg)

Och så kan jag tillägga att Am Design är en släkting till mig som har CCD-kennel. Finns det kläd eller halsbandsfrågor, så kan Ni ta det via mig om Ni vill.

Cahira
12/14/13, 5:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag virkade en kappa till min hund. :) Jag mätte upp armbåge till armbåge, sedan manke till svansrot, ritade upp måtten i en fyrkant på ett papper, ritade upp mönstret jag ville ja och sedan virkade med pappret som mall. Därefter virkade jag kragen i annan färg såpass lång att jag kunde vika den dubbel och ändå ha den längd jag ville ha. Sydde ihop kanterna i kragen fram på halsen och virkade till en flärp under magen och sydde fast knappar på motsatt sida. Virkade på en volang för gullighetens skull och voila! :) Trär i huvudet i polokragen och fäster flärpen under magen så är det klart. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
12/14/13, 5:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

"med hunden i" :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Intehärutandär
12/14/13, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Spike idag, med jackan jag talade om i #2. Där trycket försvunnit. Och tossor från Petster.

[Nude]
12/17/13, 2:46 PM
#6

Vilken gullig virkidé och så har vi söta Spike också.

Annons:
Cahira
1/22/14, 3:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Virkade en mycket simpel väst till Frodo nyss. :) Jag mätte måttet runt bröstben till framför manken och slöt cirkeln. Virkade sidan runt till frambenen och virkade runt från armbåge till armbåge ungefär. Vände fram och tillbaka tills jag passerat bakom frambenen och slöt cirkeln igen och virkade så långt bak jag ville ha den. Kommer fästa resårband runt magen så den sitter säkrare och mindre risk att bli kissad på. That's it! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2/6/14, 6:38 AM
#8

#5 Gillade jackan jätte mycket ❤️(Max borde ha sån)

#7 Jättefina båda två ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Intehärutandär
2/19/14, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Slänger upp fler plagg. 

Denna köpt på Djurmagasinet i ren panik då snön kom. Inte värt pengarna (300 kr) då han bara kunde ha den 1 månad.

Intehärutandär
2/19/14, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

MiniInTheBox. Här hade han börjat växa ur den, på våren.

Intehärutandär
2/19/14, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Mysdress, MiniInTheBox. Denna älskar han. Microfleece tror jag det är.

Intehärutandär
2/19/14, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En annan mysdress (kanin) från MiniInTheBox.

Intehärutandär
2/19/14, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Linne, MiniInTheBox. Två linnen har han och båda har varit för långa under, så de sätter jag upp med gummisnodd bara.

Annons:
Intehärutandär
2/19/14, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Vinteroverallen för denna vinter. Vitt ludd på insidan, som är så skönt. MiniInTheBox.

Intehärutandär
2/19/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

ÖoB-slipover. 80 kr.

Intehärutandär
2/19/14, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Huvtröja, köpt från Petster tror jag.

Intehärutandär
2/19/14, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jacka med löstagbar huva (även kallad pepparkakan). Petster tror jag (köpt tillsammans med zebratröjan)

Kaffekopp99
2/27/14, 10:21 AM
#18

Åh vilken bra tråd!

Intehärutandär
3/10/14, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Spike fick ett par nya kläder för ett tag sedan, igen. :) MiniInTheBox

Intehärutandär
3/10/14, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Väst

Annons:
Fridaaaa
3/24/14, 8:02 AM
#21

Åh Miniinthebox har söta kläder och billiga, men litar inte på dem, vilket är synd, mycket jag hade velat ha 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaffekopp99
3/25/14, 6:24 AM
#22

Åh vad fina!!! Jag håller på med en velourgrej, f*n vad svårt :)

vanessagustavsson
4/24/14, 6:49 PM
#23

#21 Jag har också beställt därifrån, tog ca 5 arbetsdagar så gick super snabbt och blev jätte nöjd med kläderna! Några av mina kompisar brukar också beställa annat därifrån och dom har alltid fått sina saker 😃

Fridaaaa
4/24/14, 6:51 PM
#24

#23 Man kan åka på tullavgift tyvärr. Och många säger olika ang leveranstid. Men storlekarna har sällan stämt så bra, för dem som jag vet som beställt tyvärr. Har en tröja därifrån, stämmer inte alls med vad som stod på sidan på storlek :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vanessagustavsson
4/24/14, 6:59 PM
#25

#24 Jaha vad tråkigt :/ Kläderna jag fick som jag mätte med sidan stämde perfekt! Fast tror man bara får tullavgift om man beställer för mer än 300:-, om jag inte har läst helt fel :)

Fridaaaa
4/24/14, 7:01 PM
#26

#25 Tullavgift kan komma oavsett som jag förstått det, men inte alla som får det. Och brukar i regel inte vara så billigt, svärmor råkade ut för tullavgift därifrån på flera hundra 😕

Hmm ja det är konstigt, att det kan skilja så?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
10/18/14, 3:13 PM
#27

Beställt grejer från Mininthebox för ungefär 1månad sen. Och de skickades några dagar efter och de skulle ta 10-20 arbetsdagar. igår hade de gått 20 arbetsdagar.. 

Har pratat med Am design. Men då de verkligen krisade fick jag åka till hööks och prova om overallen i en mindre storlek. Lite för stor men gick ändå :)

Annons:
Fridaaaa
10/18/14, 3:14 PM
#28

#27 Hoppas det kommer snart och att du slipper tullavgiften 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
10/18/14, 3:32 PM
#29

#28 Tack frida, hah jag de hoppas jag med :)

Intehärutandär
10/18/14, 3:34 PM
#30

#27 Första gången vi skickade efter från MiniInTheBox tog det nog 28-35 dagar. Men efter det brukar vi välja snabb leverans, då har man det inom en arbetsvecka. 🙂

Fridaaaa
10/21/14, 10:12 AM
#31

#30 Har du beställt därifrån många gånger? Råkat ut för tull? För vet de som har det 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
10/21/14, 10:58 AM
#32

#30 Ca 10 ggr har vi skickat efter, bara tull två ggr på 99 kr. Men det var det klart värt då jag redan sparat flera hundra. En vinteroverall till Spike för 120 istället för 299-399 kr. Vi har ju inte bara köpt hundsaker, utan xbox-saker till sonen och bakgrejer till mig. Nu handlar jag från ebay, fast mycket kommer från Kina där med. Ingen tull eller frakt där heller ( vi har handlat från Kina, USA och UK)

Fridaaaa
10/21/14, 10:59 AM
#33

#32 Ja Ebay har jag handlat av någon gång 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nevina
10/22/14, 1:12 PM
#34

Jag har handlat MASSVIS med olika saker från ebay under flera års tid och jag har aldrig åkt på tullavgift. De har superbilliga saker, men tyvärr vet man aldrig hur det blir med frakten, ibland tar det en vecka och ibland två månader. Så behöver man något akut så ska man inte handla där. Men annars kan jag starkt rekommendera ebay. Jag har nyss beställt lite vinterkläder därifrån till min Chihuahua, ska bli spännande att se vad han tycker om dem! :)

Annons:
Nevina
10/22/14, 1:20 PM
#35

Vill man själv designa billiga, hållbara halsband som tål maskintvätt så gör Jenny Carlsson halsband (och även koppel) på beställning. Halsbanden brukar bli klara samma dag som man betalar. https://m.facebook.com/Jennycarlsso?_rdr Jag älskar hennes halsband, mina hundar bär bara halsband från henne.

Fridaaaa
10/22/14, 1:26 PM
#36

#35 Synd att så få syr&gör selar utan främst halsband 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
10/22/14, 5:53 PM
#37

#36 Vill man beställa en sele så kan jag verkligen rekommendera http://merny.se/ Speciellt till nakenfisar. :) Hon vadderar även under spännet.

Fridaaaa
10/22/14, 6:04 PM
#38

#37 Tack ska kolla där 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
12/30/14, 10:19 PM
#39

Länkar uppdaterade. Hojta gärna om någon är inaktuell.

Intehärutandär
1/9/15, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

En ny pyjamas har det blivit under sen-hösten. Från Ebay. Ca 40-45 kr.

[Wilbur]
9/13/16, 8:55 AM
#41

Nu när vi går mot höst och lite kyligare kvällar så är det dags att putta upp denna tråd.

Annons:
[Wilbur]
9/14/16, 1:08 PM
#42

Listan är uppdaterad idag, Cattis Hundkläder är tillagt.
Har ni mer att lägga till så  skicka en kommentar eller ett PM till mig!

/Vicki

Upp till toppen
Annons: